Zdrowe odżywianie

JEDŹ DLA ZDROWIA. W zakładce „zdrowe odżywianie”, w której teraz jesteś – znajdziesz artykuły ściśle związane z tematyką zdrowej diety, zdrowego odżywiania, produktów spożywczych, które warto jeść, aby cieszyć się dobrym samopoczuciem i zdrowiem.

Płatki owsiane na pierwsze śniadanie

owsiankaNie wiesz, co przygotować na śniadanie?
A może… płatki owsiane.

Owsianka jest pełnowartościowym produktem idealnie nadającym się na pierwsze śniadanie, niestety niedocenianym przez większość z nas.  Niski indeks glikemiczny powoduje, iż jest stopniowo uwalniana, a następnie trawiona przez nasz organizm. Dzięki temu na długo pozostawia uczucie sytości. Węglowodany zawarte w owsiance dostarczają nam zastrzyk energii na cały dzień.

Czytaj dalej

Ryby-doskonałe źródło kwasów omega 3

losos

Ryby to cenne źródło wartościowych kwasów tłuszczowych omega 3. Dostarczają  nam pełnowartościowego białka, wiele cennych witamin (A, D i B) oraz składników mineralnych (głównie jodu). Są  nieocenione dla naszego zdrowia i urody. Zapobiegają wielu chorobom i skutecznie walczą z już istniejącymi.

Dieta zawierająca tłuszcze jedno- i wielonasycone powoduje obniżenie złego cholesterolu we krwi, który jest główną przyczyną chorób serca. Spożywanie tłuszczów omega 3 wpływa pozytywnie na układu krążenia, układ nerwowy ( mózg, narząd wzroku ) oraz układ immunologiczny  (skutecznie wzmacniający naszą odporność). Czytaj dalej

Domowa hodowla kiełków

Kiełki to najwartościowsze źródło witamin szczególnie polecane wegetarianom, jako uzupełnienie diety.

kielki

Czytaj dalej

Kiełki życia

rzezucha

Kiełki rzeżuchy

Rzeżucha jest cennym źródłem witamin A, B, C, K, PP, EE, beta-karotenu oraz soli mineralnych, wapnia, siarki, żelaza, jodu, potasu, chromu, magnezu oraz fosforu. Ostry smak rzeżuchy związany jest z obecnością w jej składzie, glikozydu izosiarkocyjanowego (siarki).

Prosty sposób wysiewu i małe wymagania pielęgnacyjne sprawiają, że rzeżucha jest łatwa w hodowli. Ponadto nie wymaga nawożenia, a więc jest pozbawiona szkodliwych substancji zawartych w glebie.

Czytaj dalej

Ocet jabłkowy wspomaga proces odchudzania

ocet

Właściwości odchudzające octu jabłkowego odkryto już w starożytnym Egipcie. Kleopatra słynąca z wspaniałej figury i niepowtarzalnej urody po każdej obfitej uczcie piła rozcieńczoną wodę z octem. Dzięki czemu cieszyła się dobrym zdrowiem i szczupłą sylwetką.

Ocet należy pić 2-3 razy dziennie ( po 1 łyżce octu na szklankę wody) na czczo, po obiedzie i po kolacji – przed snem. Należy w czasie kuracji ograniczyć spożywanie soli. Spalanie tłuszczu odbywa się stopniowo, bez szkody dla zdrowia. Ocet jabłkowy możemy kupić w sklepie zielarskim, bądź zrobić go samodzielnie.

Ocet jabłkowy zawiera w swoim składzie: potas, fosfor, wapń, sód, wiele substancji mineralnych, kwas mlekowy, cytrynowy oraz octowy. Bogaty jest również w witaminę E, która jest silnym przeciwutleniaczem neutralizującym działanie szkodliwych wolnych rodników, które przyczyniają się do przedwczesnego starzenia się organizmu, a także powodują choroby sercowo-naczyniowe, zaćmę, czy osłabienie układu immunologicznego.

Czytaj dalej

Zobacz też:

Facebook

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę