Twój artykuł

TWÓRZ SERWIS RAZEM ZE MNĄ.
Więcej informacji na: www.skuteczneodzywianie.pl/twoj-artykul-2/

Zdrowa dieta na jesienną chandrę

specjalista zdrowego odżywianiaSzaro, buro i … ponuro, ale nie na naszym talerzu. W prosty sposób możemy poprawić nasze samopoczucie, a przy okazji zadbać o naszą figurę.

Zdrowa dieta wielu z nas kojarzy się z uczuciem ciągłego głodu, oraz niesmacznymi chudymi potrawami, które aż dziw, że ktoś w ogóle wkłada to do ust. Wielu z was myśląc w ten sposób jest  w błędzie. Można przygotować smaczny  i zdrowy posiłek bez hektolitrów zbędnego oleju, zaś sałatki mogą również być bardzo smaczne bez majonezu, czy śmietany. Wystarczy je  dobrze przyprawić świeżymi ziołami typu bazylia, oregano itp., a tłusty sos  zastąpić naturalnym jogurtem. Dzięki czemu poznamy nowe smaki, dotychczas dla nas nie znane.

Warto również 2-3 razy w tygodniu zjadać owoce morza, lub świeże ryb takie jak łosoś, pstrąg, czy sandacz. Odpowiednio przygotowane są smacznym i bardzo wartościowym posiłkiem.

Ryby ponadto zawierają korzystne dla naszego zdrowia kwasy tłuszczowe omega 3, które walczą z szkodliwymi wolnymi rodnikami, odpowiadającymi za przedwczesne starzenie się naszego organizmu. Zawierają również dużą dawkę witaminę E, tzw. witaminy młodości.

Skutecznym antyoksydantem jest również zielona herbata, która oprócz swoich cennych właściwości zdrowotnych przyczynia się również do spadku wagi, a więc jest niezastąpiona dla osób, które walczą ze zbędnymi kilogramami. Nie muszę nikomu mówić jak  bardzo ważne jest nawadnianie organizmu od środka. Powinniśmy wypijać  do 2 litrów wody dziennie. Przyjmowane płyny mogą być w postaci herbaty, naparów z ziół, czy świeżych soków z owoców lub  warzyw.

 

Autor: Katarzyna Bęck (blogerka)

 

Dieta kopenhaska – 13 dniowa droga do raju

Dieta kopenhaska narodziła się w Danii, choć czasem nazywana jest również dietą szwedzką czy duńską.

Jest to 13-dniowa niskokaloryczna dieta, która pozwala na pozbycie się nielubianych przez wielu z nas „zbędnych kilogramów” w ilości około 5-8 kg jak również usprawnienie naszą przemianę materii.

Często określana jako trzynastodniową drogą do raju.

Dieta kopenhaska – o czym warto pamiętać?
Przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety, niezbędne jest przygotowanie się przed jej zastosowaniem i upewnienie się, że właśnie „ta” dieta rzeczywiście jest dla Ciebie i Ci nie zaszkodzi.

Zasady:

  • Musimy pamiętać, iż warunkiem utracenie zbędnych dla nas kilogramów jest bezwzględne przestrzeganie opracowanego na 13 dni jadłospisu;Jeśli włączymy choćby jeden dodatkowy składnik, czy też nie będziemy przestrzegać zalecanej pory spożywania posiłków – tracimy gwarancję skuteczności i powodzenia;
  • Ważne aby dieta nie trwała dłużej niż 13 dni, ponieważ może doprowadzić do poważnych zaburzeń wynikających z niedoborów witamin, minerałów oraz składników odżywczych;
  • Dieta kopenhaska zakłada, iż po jej zakończeniu oraz po usprawnieniu przemiany materii, nie wrócimy do dawnych złych nawyków żywieniowych. w przeciwnym razie musimy liczyć się z efektem jo-jo, którego raczej nikt po zakończeniu diety nie chciałby.

Dieta kopenhaska – przeciwwskazania:

  • Oczywiście dieta nie może być stosowana przez wszystkich, ze względu na niską kaloryczność posiłków;
  • Bezwzględnie nie powinny podejmować się jej kobiety w ciąży oraz karmiące;
  • Nie mogą jej również stosować osoby z chorobami żołądka, nerek, wątroby, serca i chorzy na nadciśnienie;
  • Nie jest wskazana dla osób nastoletnich oraz w podeszłym wieku;
  • Diety nie zaleca się również osobom pracującym fizycznie czy też uprawiającym sport.
  • Podstawowe  zalecenia

Wiadomo, iż do pozbycia się zbędnych kilogramów potrzebujemy silną wolę, wiarę we własne możliwości oraz motywację. W diecie kopenhaskiej bardzo ważne jest ścisłe jej przestrzeganie przez 13 dni. Nie możemy prowadzić kuracji ani krócej, ani dłużej. Jeśli z jakichkolwiek powodów przerwiemy dietę – powtórzyć ją możemy dopiero po dwóch latach od przeprowadzenia pierwszej diety!!

Oczywiście musimy również uważać na produkty które spożywamy, powinny one być dobrej jakości w tym również kawa. Pita przez nas woda powinna być niegazowana, mineralna lub źródlana, bogata w magnez (minimum dwa litry dziennie). Możemy ja również zastąpić zieloną herbatą.

Posiłki spożywa się o ściśle określonych porach, i tak:
Śniadanie: między 8 – 9
Obiad: między 12 – 14
Kolacja: między  17 – 18

jadłospis dieta kopenhaska

Autor:
mgr inż. Agnieszka Halicka
Absolwentka studiów na kierunku odżywiania i żywienia.

Otręby owsiane

otrebyOtręby to po prostu okrywa nasienna ziarna pszenicy, owsa lub ryżu. Ja jednak chciałabym skupić się głównie na tych pochodzących z ziarna owsa.

Każdy z nas wie, że rola błonnika w naszej diecie jest bardzo ważna. Zapobiega zaparciom, chroni przed chorobami jelita grubego, obniża poziom cholesterolu we krwi oraz oczyszcza organizm. Ilość błonnika zawarta w 2 łyżkach otrąb pokrywa jedną trzecią dziennego zapotrzebowania (18g) na ten składnik i obniża ryzyko zachorowania na raka jelit.  Należy jednak uważać, gdyż zbyt duże spożycie może wywołać zespół drażliwego jelita, wzdęcia oraz obniżać wchłanianie wapnia i żelaza.

Powinniśmy więc spożywać około 2-3 łyżek dziennie. Otręby można znaleźć w każdym sklepie ze zdrową żywnością oraz większych supermarketach przy płatkach owsianych, kaszach itp. Wspaniale nadają się jako dodatek do sałatek owocowych, jogurtów, twarożków.

Czytaj dalej

Dietetyczne wpadki

centymetr

To nie dieta – zmiana szczera zrobi z Ciebie bohatera!

W życiu każdej kobiety, prędzej, czy później nadchodzi czas, kiedy dostrzega jakieś dysproporcje w swojej sylwetce. Wyjście jest jedno: DIETA! Nieważne, jak katorżnicza i niebezpieczna dla zdrowia, najważniejsze, by przyniosła efekty.

Najczęściej wybieramy więc szybkie „diety cud”, które mają nam pomóc w kilka dni pozbyć się paru kilogramów i nieestetycznych fałdek… Czytaj dalej

Zdrowe odżywianie w pigułce

jem

„Jem, by żyć”, a nie „Żyję, by jeść”.

Współczesny szybki tryb życia przyczynił się do tego, że zapominamy, iż jedzenie to nie tylko zaspokojenie głodu, ale przede wszystkim część naszego życia, która ma wpływ na zdrowie, samopoczucie, a także na to, jak długo będziemy żyć.

Rano wybiegamy do pracy bez śniadania, oszukując żołądek filiżanką mocnej kawy lub napojem energetyzującym, straty odrabiamy potem w porze lunchu, wrzucając w siebie bez namysłu kolejne batoniki, pączki, ociekające majonezem kanapki i fast foody.

Czytaj dalej

Zobacz też:

Facebook

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę