Porady dietetyczne

W zakładce „porady dietetyczne”, w której teraz jesteś – zostały umieszczone e-maile osób, mających problem z odchudzaniem. Udzielane przeze mnie odpowiedzi, oparte są na bazie własnych doświadczeń oraz obserwacji.

Jeśli nie wiesz w jaki sposób zaplanować dla siebie odpowiednią dietę?
Jak obliczyć dobowe zapotrzebowanie kaloryczne?
Jakie ćwiczenia wybrać, aby osiągnąć wymarzony cel ?

Pisz, postaram się odpowiedzieć na twoje pytanie.
Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: www.skuteczneodzywianie.pl/porady-dietetyka/

Dieta dla oczu

 

Hej Izka, mam na imię Karolia (24 lata). Nie wiem czy moje pytanie będzie tematycznie nawiązywać do twojej strony. Stwierdziłam jednak, że napiszę. Może znajdziesz chwilkę, żeby odpisać. A może moje pytanie i moja historia jeszcze kogoś zainteresuje.
A więc od początku. Odkąd pamiętam nosiłam okulary, jednak mój wzrok był stabilny.

Dopiero niedawno zaobserwowałam, że coraz gorzej widzę. Jest to z pewnością spowodowane moją obecną pracą (dość długo siedzę przed komputerem) i dość niezdrowym stylem życia.
Niestety pracy nie mogę zmienić, a związany z nią stres i ciągłe pośpiech powoduję, że często zjadam dość przypadkowe niezdrowe posiłki. Odpowiednio zbilansowana dieta, to kolejny problem z którym sobie nie radzę. 

Pomyślałam, że może dzięki twoim wskazówkom, coś zmienię w swoim złych nawykach, a odpowiednia dieta poprawi ostrość mojego widzenia. Ja wiem, że sama dieta nie wystarczy, ale …
Izka, czy mogłabyś mi coś doradzić?

Pozdrawiam, Karolina

 

Cześć Karolina 🙂

Cieszę się, że do mnie napisałaś, może na początek troszkę teorii.

Co zapewnia nam sokoli wzrok? Czy jest to sprawa genetyki? Czy może funkcjonowanie wzroku związane jest z naszym bezpośrednim wpływem? A może to rozwój cywilizacji przyczynia się do coraz większej liczby osób cierpiących na choroby oczu takie jak krótkowzroczność, czy dalekowzroczność?
 
W obecnych czasach spędzamy większość dnia przed komputerem, czy telewizorem. Często związane jest to z rodzajem wykonywanej przez nas pracy. Nasz wzrok nieprzystosowany jest do tego typu zajęć, co wiąże się z pogorszeniem ostrości wzroku. Nierzadko nasza dieta jest tak skomponowana, iż nie zaspakaja w pełni naszych norm żywieniowych. Niedobór witamin, głównie wit. A powoduje zaburzenie funkcjonowania siatkówki oka, problemy z widocznością o zmierzchu i w nocy tzw. kurzą ślepotę i wiele innych dolegliwości. Tą ceną witaminę znajdziemy w warzywach typu marchew, brokuły, natka pietruszki i wiele innych. W dużych ilościach występuje w owocach borówki, czy porzeczkach. W okresach zimowych możemy zakupić w aptece tabletki z wyciągiem z borówek, które skutecznie uzupełnia braki organizmu wynikające z niedoboru witaminy A.

Należy zaznaczyć, że prawie połowa naszego społeczeństwa nosi okulary, bądź szkła kontaktowe. Wielu ma za sobą operacje korekcyjne oczu przy użyciu lasera oraz najnowszych dostępnych metod. Prawda jest fakt, że nasz wzrok często jest traktowany po macoszemu i nie jest przez nas doceniany. W momencie, gdy zaczyna niedomagać, zaczynamy dopiero o niego dbać. Często zmiany są już tak zaawansowane, iż standardowe postępowanie profilaktyczne już nie wystarcza.

CHCESZ MIEĆ SOKOLI WZROK ? – już od dzisiaj zacznij dbać o swoją dietę,
zdrowe odżywianie powinno stać się twoim nawykiem na całe życie!

Karolino, tak jak ty mam wadę wzroku. Odkąd pamiętam nosiłam okulary, a obecnie szkła kontaktowe ( bez których nie wyobrażam  sobie życia 🙂 Pamiętam okres w moim życiu (ok.  19-24 lata), gdy moja wada dość gwałtownie się pogłębiła. U mnie nie było to spowodowane przeciążeniem wzroku pracą, a raczej jak myślę chodzeniem bez okularów. Nie muszę ci mówić, że bez okularów słabo widziałam, a więc wzrok musiał się nieźle namęczyć, aby coś dostrzec. Pocieszające jest to, że wada przestała się pogłębiać ok. 25 roku życia. Trzymam kciuki żeby u ciebie też tak było.

Parę rad dla ciebie, które słyszałam nie raz odwiedzając okulistów:

  1. przerwy  (co 30 min.) w czasie pracy przy komputerze ( popatrz chwilkę za okno, przejdź się po pokoju itp.)
  2. ćwiczenia mięśni oczu ( super sprawa)
  3. dieta bogata w wit. A (czytaj wyżej)
  4. wyciąg z borówek ( w sezonie borówki leśne)
  5. nerwy także źle działają na oczy ( osoby nerwowe, skryte, nieśmiałe itp. często mają wadę wzroku)

Pozdrawiam Iza

Skuteczne odchudzanie krok po kroku

Wiek: 19 lat
Wzrost: 160 cm
Waga: 87 kg
Wymiary: 111/108/113
Wskaźnik BMI: 34 / I stopień otyłości /

Cel: redukcja nadwagi

Stan zdrowia: bóle pleców, częste zmęczenie

Aktywność w ciągu dnia: szkoła

Preferowane formy aktywności fizycznej: narciarstwo, pływanie, rower, czasami siłownia, spacery.

Przyjmowane leki: tabletki hormonalne

Dotychczasowe leczenie: wizyta u dietetyka (bez efektów – skomponowana dieta ciężka do utrzymania)

Stosowana dieta: nieprawidłowa ( zaburzone proporcje pomiędzy przyjmowaną ilością białka, węglowodanów oraz tłuszczy)

27.07.2010 Czytaj dalej

Czy alkohol utrudnia odchudzanie?

Hej Iza, nazywam się Sonia i mam 21 lat. Przy wzroście 158 ważę 56kg i nie potrafię schudnąć. Od pewnego czasu przeglądam wszelkie strony internetowe o zdrowym odżywianiu. Mój problem polega na tym, iż spożywam za dużo węglowodanów.

Jestem wegetarianką i każdy posiłek się o nie opiera (oczywiście jem dużo owoców i warzyw). Po 2 latach prób i błędów, zrozumiałam, że muszę jeść mniej a częściej, prowadzić dzienniczek, co jem i ile spożywam dziennie węgli, białka, tłuszczy). Niestety, jeżeli chcę schudnąć to jako wegetarianka nie mam za dużego wyboru w białkach… jajka i serki wiejskie i koniec listy, bo ryb też nie jem.

Kolejny problem to… alkohol… Jestem studentką, uwielbiam wyjść ze znajomymi na imprezę i wypić. Stąd pytanie, czy jedząc zdrowo, ale spożywając alkohol parę razy w tygodniu (niestety na jednym piwie się nie kończy…), jest możliwa utrata wagi? Co do ruchu, nie lubię ćwiczeń domowych, jedynie hula hop (zaczęłam około tygodnia temu po 30min dziennie). Poza tym, dużo chodzę i sporadycznie jeżdżę rowerem.

Mam również zamiar zapisać się na siłownie. Chciałabym zrzucić okropnie wystający brzuch i wysmuklić nogi. Proszę, doradź mi, co powinnam zmienić? Będę Ci wdzięczna za wszelkie porady! 🙂

Pozdrawiam, Sonia Czytaj dalej

Ach, ta oponka na brzuchu

Witam, mam na imię Kasia. Zobaczyłam Twój adres mailowy na pewnej stronie internetowej związanej ze zdrowym odżywianiem i postanowiłam napisać. Jestem osoba, która bardzo chciałaby pozbyć się dokuczliwej oponki na brzuchu i poprawić nie estetyczne obwisłe pośladki. Nie przepadam za ćwiczeniami jednak zdaje sobie sprawę ze nic samo się nie „zrobi”. Bardzo bym prosiła o poradę, jakie ćwiczenia i z jaka częstotliwością powinnam wykonywać tak, aby był widoczny dobry efekt. Z góry dziękuje za rady. Pozdrawiam Oliwia Czytaj dalej

Dieta 1600 kcal do oceny

Cześć,
Moje postanowienie,to zrzucić 5 kg do wakacji. Ważę 60 kg przy wzroście 165 cm.
Wiem, że bez odpowiedniej diety i ćwiczeń nie jest możliwy powrót do wymarzonej figury.
Postanowiłam jednak nie ograniczać drastycznie spożywanych kalorii, a zjadać mniej ok. 400 kcal dziennie. Ustaliłam sobie sama dzienny jadłospis. Nie wiem czy jest idealny, dlatego proszę o ocenę. Co w nim ewentualnie zmienić, co dodać …

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Daria

 

Czytaj dalej

Zobacz też:

Facebook

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę