Podstawowe zasady odchudzania

talerz

Jak powinna wyglądać prawidłowo skomponowana dieta?
Prawidłowo skomponowana dieta powinna opierać się na dostarczaniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych tj. białek, węglowodanów, witamin, soli mineralnych a nawet tłuszczy. Gdyż to właśnie tłuszcze są nam niezbędne do życia, zapewniają prawidłową pracę naszego systemu nerwowego, a więc mózgu.

Jakie tłuszcze wybrać, aby przyśpieszyć odchudzanie?
Tłuszcze, które wybieramy powinny występować tylko w zdrowej postaci. Należy zrezygnować z tłuszczy zwierzęcych na rzecz tłuszczy roślinnych. Doskonałym ich źródłem są ryby, oliwa z oliwek, orzechy, siemię lniane, pestki dyni itp. Tłuszcze zwierzęce, a wiec nasycone kwasy tłuszczowe zwiększają poziom cholesterolu we krwi, co wiąże się z ryzykiem choroby wieńcowej serca.

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne?
Podstawową bazą zdrowego odżywiania są dobrze zbilansowane posiłki. Należy przyjmować tylko tyle kalorii ile nasz organizm jest w stanie spalić. Posiłki powinny być podawane w małych ilościach, lecz co 2-3 godziny. Dzięki czemu nasza rozchwiana przemiana materii powróci do normy, a organizm będzie działał na wyższych, a co najważniejsze stałych obrotach.

Nasuwa się, więc pytanie ile kalorii jeść, aby schudnąć, bądź nie przybierać na wadze? Najprostszym sposobem, aby to stwierdzić jest wyliczanie dziennego zapotrzebowanie kalorycznego. Jeśli masz problem z obliczeniami wystarczy wejść na jedną z wielu stron internetowych, na których znajdziemy kalkulatory służące do tego celu . Wystarczy podać wagę, wzrost, wiek oraz stopień swojej aktywności.

Moje żelazne zasady:

  • Śniadanie to podstawa !!! Daje energie na cały dzień.
  • Codziennie rano jem miseczkę płatków owsianych (100g) z mlekiem i bakaliami.
  • 3 główne pełnowartościowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad, kolacja.
  • Minimum 2 razy w tyg. świeża ryba lub owoce morza.
  • Nie stosuję głodówek, staram się jeść regularnie, co 2-3 godziny i w małych ilościach.
  • Piję dużo wody mineralnej 1,5-2 litra dziennie.
  • Nie jem słodyczy, nie używam cukru – jedynie okazjonalnie.
  • Jem dużo warzyw i owoców.
  • Orzechy, słonecznik, pestki dyni, siemię lniane są najzdrowszym źródłem zdrowych. tłuszczy roślinnych – stanowa doskonała przekąskę.
  • Zielona herbata, mięta, rumianek doskonale poprawiają trawienie. Piję ją 3 razy dziennie.
  • Regularnie ćwiczę (pływanie, rower, łyżwy, narty, bieg, itp. zależy od pory roku).

Dzięki tym zasadom moja waga utrzymuje się od wielu lat na stałym poziomie. A ja cieszę się nie tylko szczupłą sylwetką, ale także ładną cerą i mocnymi, lśniącymi włosami. Co najważniejsze nie stosuje żadnych diet, jem to na co mam ochotę, oczywiście w rozsądnych ilościach. Całkowicie zrezygnowałam z używania cukru do kawy, czy herbaty. Co najśmieszniejsze słodzona kawa jest dla mnie wprost nie do wypicia. Czasem, gdy idę do restauracji i zamówię np. koktajl owocowy stwierdzam, ze jest dla mnie za słodki, a schabowy zbyt przesiąknięty olejem.

Jak widać na moim przykładzie do smaków się po prostu przyzwyczajamy,a błędy żywieniowe wynosimy z domu rodzinnego. Rodzice od najmłodszych lat przyzwyczajają swoje pociechy do słodzonych kaszek, słodkiego kakao, czy kompociku. Gdy dziecku już urosną ząbki zapałem zjada kolejną paczkę chipsów czy kostkę czekolady podsunięta przez „troskliwych” rodziców. Więc chyba już nikogo nie dziwi, gdy to samo dziecko wsypuje do szklanki z herbatą 3-4 kopiate łyżeczki cukru i jeszcze mówi „to jest nie słodkie mamo”. Gdzie tutaj są rodzice?… z pewnością leżą na tapczanie z puszką lodów w ręce…

NIE WIESZ JAK UŁOŻYĆ DIETĘ … ?
KLIKNIJ TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

xxx
Zobacz też:
Facebook
Reklama
Miejsce na Twoją reklamę