Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? – 10 sprawdzonych sposobów na pokonanie nagłej ochoty na „coś słodkiego”

Ochota na czekoladę

    1. Motywacja
    2. Nie zaczynaj dnia bez śniadania. Jest udowodnione, że osoby które jedzą pełnowartościowe śniadanie mają mniejszą ochotę na słodkie w ciągu dnia
    3. Jedz co 3-4 godziny, nie dopuszczając do uczucia głodu. Nie pomijaj żadnego posiłku
    4. Zawsze miej pod ręką zdrową alternatywną przekąskę ( mogą to być owoce, warzywa, wafle ryżowe, koktajl owocowy). Najczęściej na coś słodkiego mamy ochotę, wtedy kiedy  jesteśmy po prostu głodni
    5. Nie kupuj słodyczy, niech będą poza twoim zasięgiem. W myśl zasady: „czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”
    6. Często ochota na słodycze może być spowodowana reakcją na sytuacje stresowe. Musisz się nauczyć w inny sposób rozładowywać stres. Dobrym sposobem może okazać się; medytacja, ćwiczenia fizyczne, sport itp.
    7. Nie rezygnuj całkowicie ze słodyczy – zastąp je zdrowymi przekąskami i deserami.
    8. W chwilach ochoty na słodkie, zajmij myśli czymś innym. Posprzątaj mieszkanie, wyjdź z psem na spacer, pobiegaj itp. Z czasem będzie dużo łatwiej. Najtrudniejszy jest pierwszy tydzień.
    9. A  jeśli to nie pomaga? W aptece dostępne są tabletki na zmniejszenie apetytu –  ich receptura zmniejsza chęć sięgnięcia po słodkie
    10. Nie podawaj się

Słodki dzień raz w miesiącu bez wyrzutów sumienia

Znasz to uczucie? Jesteś na diecie i masz ogromną ochota na coś słodkiego, czy totalnie niezdrowego? A gdy Twoje łakomstwo wygra, dopadają cię potworne wyrzuty sumienia, bo w końcu to niby małe ustępstwo spowodowało, iż nasze postanowienie o zdrowym odżywaniu legło w gruzach. I gdy tylko ogrania cię ta myśl, pędzisz szybciutko do sklepu po ulubioną czekoladę. Myślisz… od jutra zaczynam dietę, bo skoro już się złamałam… no cóż idę na całego, raz się żyje.

O ile takie chwile nie zdarzają się często, nie musimy się martwić. Na pewno nie utyjemy po jednorazowym zjedzeniu czekoladki, czy pizzy. A na przyszłość warto zrobić sobie postanowienie, że będziemy robić TEN słodki dzień raz w miesiącu. W ten dzień możemy pofolgować naszej diecie, zjeść coś niezdrowego i bardzo kalorycznego.

Nie dajmy się zwariować, rygorystycznym dietom, które ograniczają się jedynie do wybranych składników. Nikt na takiej diecie nie będzie całe życie. Efekt „jojo” murowany. A już po paru tygodniach  nie widać efektu naszej ciężkiej pracy. Nawet najbardziej zdyscyplinowanym osobom będących na diecie zdarzają się chwile słabość. Nie ma w tym nic złego.

Skuteczna dieta to taka, która dostarcza nam  niezbędnych składników, a czasem pozwala na niewielkie ustępstwa w postaci słodkiego ciasta, bądź czekoladki. Przecież żyje się tylko raz. I właśnie o to chodzi, żeby nie zwariować w tym pędzie do idealnej figury.

Problem zaczyna się wtedy, gdy czujemy, że jesteśmy uzależnieni od słodyczy. Słodycze towarzyszą nam każdego dnia, obsesyjnie o nich myślimy i stale mamy na nie ochotę. Często kosztem posiłków, na które już po prostu nie mamy ochoty. Nasz organizm przyjmuje każdego dnia wiele zbędnych i pustych kalorii, które odkładają się w postaci tłuszczu. Tłuszcz ten magazynuje się najczęściej w okolicy brzucha, czy bioder.  Stajemy na wagę i nie wierzymy własnym oczom. Postanawiamy, że jutro nie jemy nic słodkiego i zaczynamy zdrową dietę. Niestety nie łatwo przerwać słodki nawyk, nasz organizm domaga się słodkiego.

Rzucanie słodyczy i ulubionych przyzwyczajeń nie jest łatwe, czasem jest to długa i ciężka praca. Jednak zawsze musimy zadać sobie pytanie, czy krótka chwila przyjemności warta jest dodatkowych kilogramów?

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? – 10 sprawdzonych sposobów na pokonanie nagłej ochoty na „coś słodkiego”
4.5 (90%) 2 głos[ów]

You may also like...

1 Response

  1. 13 lutego 2018

    […] jedz słodyczy i  nie używaj cukru – jedynie […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *