Wartości odżywcze i właściwości prozdrowotne migdałów

Migdały, to nie jak większość z nas myśli orzechy, a nasiona migdałowca – niedużego drzewa pochodzącego z Azji. Posiadają one wiele wartości odżywczych, a co za tym idzie właściwości prozdrowotnych. Jak regularne spożywanie migdałów wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie? Co dokładnie znajdziemy w ich składzie? Odpowiedzi na te pytania szukaj w poniższym artykule.

Migdały – skład i wartości odżywcze

migdały i ich właściwościMigdały to bogate źródło witamin z grupy B, a w szczególności witaminy B2 i cennej dla kobiet w ciąży witaminy B9. Dostarczają one także znaczących ilości witaminy E uznawanej za jeden z najsilniejszych naturalnych antyoksydantów. Stanowią one także prawdziwą skarbnicę składników mineralnych – w ich składzie znajdziemy m.in. magnez, mangan, wapń, fosfor, potas, sód czy cynk.

Migdały są także źródłem cennych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

Właściwości prozdrowotne migdałów

Według wyników naukowych badań już jedna garść migdałów dziennie może skutecznie obniżyć ciśnienie i poprawić krążenie krwi, a tym samym zredukować ryzyko rozwoju wielu schorzeń układu sercowo-naczyniowego. Regularne spożywanie migdałów korzystnie wpływa także na poziom energii i układ nerwowy – wspomaga koncentrację i pamięć, pomaga radzić sobie ze stresem i niweluje oznaki zmęczenia a także poprawia stan skóry, włosów i paznokci.

Migdały dzięki zawartości naturalnych antyoksydantów opóźniają także procesy starzenia i zapobiegają rozwojowi wielu poważnych chorób, jak cukrzyca czy nowotwory. Przyśpieszają one także metabolizm i ograniczają wchłanianie się tłuszczów, co jest efektem szczególnie korzystnym dla osób na diecie redukcyjnej. Należy jednak pamiętać, że są one produktem wysokokalorycznym i osoby dbające o linię powinny spożywać je z umiarem.

Kto szczególnie powinien przemycać migdały do swojej diety?

  • osoby z ryzykiem rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego
  • osoby na diecie DASH
  • uczniowie i studenci
  • osoby o zwiększonym wysiłku zarówno fizycznym, jak i umysłowym
  • kobiety w ciąży
  • osoby na diecie odchudzającej
  • osoby z obniżoną odpornością i rekonwalescenci

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *