Jak zacząć odchudzanie?

wagaZdrowy styl życia stał się obecnie bardzo modnym tematem. Coraz więcej osób dba o swoje zdrowie, stosuje redukcyjne diety i intensywnie ćwiczy. O ile codzienna dawka ruchu jest tu jak najbardziej wskazana, to większość popularnych diet odchudzającym powoduje więcej szkody, niż pożytku dla naszego organizmu.

Redukcyjne diety ograniczają się do spożywania wybranych produktów, które nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb organizmu. A więc nie dostarczają mu wystarczającej ilości pełnowartościowego białka, węglowodanów, tłuszczy oraz witamin.

To, dlatego osoby, będące na diecie często odczuwają spadek ogólnej kondycji fizycznej, senności, brak energii i motywacji do działania. Ponadto często są rozdrażnione, łatwo wpadające w złość. Ta huśtawka nastrojów z pewnością jest bardzo uciążliwa dla najbliższego otoczenia, w którym osoby te przebywają.

 

Proces walki ze zbędnymi kilogramami należy zacząć stopniowo – małymi kroczkami. Na początek ograniczmy spożywanie słodyczy oraz przetworzonej żywności typu fast foody, czy chipsy. Zastąpmy słodkie gazowane napoje, wodą mineralną, bądź świeżym sokiem z owoców lub warzyw. Częściej podejmujmy aktywność fizyczną, jednak taką, która będzie sprawiać nam przyjemność, a nie będzie niewygodnym obowiązkiem. Mogą to być na przykład długie spacery z psiakiem, pływanie, czy jogging. Musimy pamiętać, aby podejmowana aktywność fizyczna stała się naszym nawykiem, częścią naszego życia, a nie tylko sezonowym zrywem.

PLAN ODCHUDZANIA

  1. Wytyczenie możliwego do osiągnięcia celu – założenia, jakie chcemy osiągnąć (najkorzystniej 1-2 kg miesięcznie)
  2. Motywacja
  3. Obliczenie indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego (wskaźnik BMI )
  4. Zaplanowanie zdrowego menu ( należy pamiętać o 3 głównych posiłkach- śniadanie, obiad, kolacja).
  5. Rezygnacja ze słodyczy, chipsów, przetworzonego jedzenia typu fast food itp.
  6. Włączenie do swojej diety jak najwięcej warzyw i owoców.
  7. Regularne przyjmowanie posiłków; co 3-4 godziny.
  8. Ostatni lekki posiłek 2-3 godziny przed snem.
  9. Nawadnianie organizmu od wewnątrz ( ok. 1,5-2 litrów wody dziennie)
  10. Aktywność fizyczna ( ok. 30-60 minut dziennie)
  11. Systematyczność w działaniu.

POMOCNE RADY

  1. Usuń z lodówki wszystkie tuczące i niezdrowe produkty. W chwilach słabości nie będą cię kusić 🙂 …
  2. Przed planowanym odchudzaniem wybierz się na zakupy. W sklepie wybieraj tylko zdrowe produkty, które będą niezbędne do przygotowania dietetycznych (wcześniej zaplanowanych) posiłków.
  3. NOTES – pozwoli ci świadomie kontrolować liczbę przyjmowanych kalorii. Zapisuj w nim wszystkie posiłki, jakie zjadłaś/eś wraz z wartością kaloryczną.
  4. Waga kuchenna – bez wagi trudno będzie ci stwierdzić, czy w ręce trzymasz jabłko o wadze 100g, czy 200g. Tym samym określenie wartości kalorycznej będzie niedokładne.
  5. Wykup karnet na siłownie, basen, lub do fitness clubu – będziesz miał/a dodatkową motywację do podjęcia aktywności ruchowej.
  6. Kontroluj wagę nie częściej niż raz na miesiąc. Mierzenie obwodów ciała przy użyciu taśmy centymetrowej jest o wiele bardziej dokładne. Uzyskane wyniki warto zapisywać w notesie.

 NIE WIESZ JAK UŁOŻYĆ DIETĘ … ?
ZAPRASZAM NA PODSTRONĘ „PORADY DIETETYCZNE”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

xxx
Zobacz też:
Facebook
Reklama
Miejsce na Twoją reklamę