Dieta kopenhaska – 13 dniowa droga do raju

Dieta kopenhaska narodziła się w Danii, choć czasem nazywana jest również dietą szwedzką czy duńską.

Jest to 13-dniowa niskokaloryczna dieta, która pozwala na pozbycie się nielubianych przez wielu z nas „zbędnych kilogramów” w ilości około 5-8 kg jak również usprawnienie naszą przemianę materii.

Często określana jako trzynastodniową drogą do raju.

Dieta kopenhaska – o czym warto pamiętać?
Przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety, niezbędne jest przygotowanie się przed jej zastosowaniem i upewnienie się, że właśnie „ta” dieta rzeczywiście jest dla Ciebie i Ci nie zaszkodzi.

Zasady:

  • Musimy pamiętać, iż warunkiem utracenie zbędnych dla nas kilogramów jest bezwzględne przestrzeganie opracowanego na 13 dni jadłospisu;Jeśli włączymy choćby jeden dodatkowy składnik, czy też nie będziemy przestrzegać zalecanej pory spożywania posiłków – tracimy gwarancję skuteczności i powodzenia;
  • Ważne aby dieta nie trwała dłużej niż 13 dni, ponieważ może doprowadzić do poważnych zaburzeń wynikających z niedoborów witamin, minerałów oraz składników odżywczych;
  • Dieta kopenhaska zakłada, iż po jej zakończeniu oraz po usprawnieniu przemiany materii, nie wrócimy do dawnych złych nawyków żywieniowych. w przeciwnym razie musimy liczyć się z efektem jo-jo, którego raczej nikt po zakończeniu diety nie chciałby.

Dieta kopenhaska – przeciwwskazania:

  • Oczywiście dieta nie może być stosowana przez wszystkich, ze względu na niską kaloryczność posiłków;
  • Bezwzględnie nie powinny podejmować się jej kobiety w ciąży oraz karmiące;
  • Nie mogą jej również stosować osoby z chorobami żołądka, nerek, wątroby, serca i chorzy na nadciśnienie;
  • Nie jest wskazana dla osób nastoletnich oraz w podeszłym wieku;
  • Diety nie zaleca się również osobom pracującym fizycznie czy też uprawiającym sport.
  • Podstawowe  zalecenia

Wiadomo, iż do pozbycia się zbędnych kilogramów potrzebujemy silną wolę, wiarę we własne możliwości oraz motywację. W diecie kopenhaskiej bardzo ważne jest ścisłe jej przestrzeganie przez 13 dni. Nie możemy prowadzić kuracji ani krócej, ani dłużej. Jeśli z jakichkolwiek powodów przerwiemy dietę – powtórzyć ją możemy dopiero po dwóch latach od przeprowadzenia pierwszej diety!!

Oczywiście musimy również uważać na produkty które spożywamy, powinny one być dobrej jakości w tym również kawa. Pita przez nas woda powinna być niegazowana, mineralna lub źródlana, bogata w magnez (minimum dwa litry dziennie). Możemy ja również zastąpić zieloną herbatą.

Posiłki spożywa się o ściśle określonych porach, i tak:
Śniadanie: między 8 – 9
Obiad: między 12 – 14
Kolacja: między  17 – 18

jadłospis dieta kopenhaska

Autor:
mgr inż. Agnieszka Halicka
Absolwentka studiów na kierunku odżywiania i żywienia.

3 Responses to Dieta kopenhaska – 13 dniowa droga do raju

  • Kess67 says:

    Dzisiaj pierwszy dzień diety 🙂 Zakupy już zrobione, a teraz do dzieła. Muszę wytrzymać do końca.
    Mam tylko jeden problem, a mianowicie pracuję w godzinach nocnych i raczej nie wstaję o 8:00 rano.Czy godziny posiłków należy ściśle przestrzegać, czy nie ma to znaczenia? Nie chcę wszystkiego popsuć.

  • Dorota78 says:

    Wszytko fajnie, ale jak przygotować befsztyk wołowy, czy np. kurczaka żeby było smacznie, a jednocześnie, żeby przestrzegać diety?

  • Kuku says:

    Bardzo, bardzo interesujące. Godziny chyba zależą od codziennego trybu życia. Chodzi chyba głównie o to, żeby nie jeść tuż przed snem i zjeść śniadanie ~30 min po wstaniu, ale specjalistą nie jestem i też ciekawy jestem opinii. Możliwe, że jest to jeszcze jakoś połączone z regularnym trybem życia. Kurczaka osobiście bym ugotował, dla mnie mięsko, a dla reszty rosołek 🙂

Odpowiedz na „Kess67Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

xxx
Zobacz też:
Facebook
Reklama
Miejsce na Twoją reklamę