Dieta kopenhaska – 13 dniowa droga do raju

Dieta, która zmienia życie, czy na pewno?
Dieta kopenhaska narodziła się w Danii, choć czasem nazywana jest również dietą szwedzką czy duńską. Jest to 13-dniowa niskokaloryczna dieta, która pozwala na pozbycie się nielubianych przez wielu z nas „zbędnych kilogramów” w ilości około 5-8 kg jak również usprawnienie naszą przemianę materii.Często określana jako trzynastodniową drogą do raju.

Zasady diety kopenhaskiej – o czym warto pamiętać?

Przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety, niezbędne jest przygotowanie się przed jej zastosowaniem i upewnienie się, że właśnie „ta” dieta rzeczywiście jest dla Ciebie i Ci nie zaszkodzi.

  • Musimy pamiętać, iż warunkiem utracenie zbędnych dla nas kilogramów jest bezwzględne przestrzeganie opracowanego na 13 dni jadłospisu. Jeśli włączymy choćby jeden dodatkowy składnik, czy też nie będziemy przestrzegać zalecanej pory spożywania posiłków – tracimy gwarancję skuteczności i powodzenia;
  • Ważne aby dieta nie trwała dłużej niż 13 dni, ponieważ może doprowadzić do poważnych zaburzeń wynikających z niedoborów witamin, minerałów oraz składników odżywczych;
  • Dieta kopenhaska zakłada, iż po jej zakończeniu oraz po usprawnieniu przemiany materii, nie wrócimy do dawnych złych nawyków żywieniowych. w przeciwnym razie musimy liczyć się z efektem jo-jo, którego raczej nikt po zakończeniu diety nie chciałby.

Dieta kopenhaska – przeciwwskazania

  • Oczywiście dieta nie może być stosowana przez wszystkich, ze względu na niską kaloryczność posiłków;
  • Bezwzględnie nie powinny podejmować się jej kobiety w ciąży oraz karmiące;
  • Nie mogą jej również stosować osoby z chorobami żołądka, nerek, wątroby, serca i chorzy na nadciśnienie;
  • Nie jest wskazana dla osób nastoletnich oraz w podeszłym wieku;
  • Diety nie zaleca się również osobom pracującym fizycznie czy też uprawiającym sport.
  • Podstawowe  zalecenia

Jak jeść podczas diety kopenhaskiej?

Posiłki spożywa się o ściśle określonych porach, i tak:
Śniadanie: między 8 – 9
Obiad: między 12 – 14
Kolacja: między  17 – 18

Podczas stosowania diety musimy uważać na produkty które spożywamy, powinny one być dobrej jakości w tym również kawa. Pita przez nas woda powinna być niegazowana, mineralna lub źródlana, bogata w magnez (minimum dwa litry dziennie). Możemy ja również zastąpić zieloną herbatą.

Dieta kopenhaska – dokładny jadłospis na 13 dni

jadłospis dieta kopenhaska

Wiadomo, iż do pozbycia się zbędnych kilogramów potrzebujemy silną wolę, wiarę we własne możliwości oraz motywację. W diecie kopenhaskiej bardzo ważne jest ścisłe jej przestrzeganie przez 13 dni. Nie możemy prowadzić kuracji ani krócej, ani dłużej. Jeśli z jakichkolwiek powodów przerwiemy dietę – powtórzyć ją możemy dopiero po dwóch latach od przeprowadzenia pierwszej diety!!

Autor:
mgr inż. Agnieszka Halicka
Absolwentka studiów na kierunku odżywiania i żywienia.

Dieta kopenhaska – 13 dniowa droga do raju
5 (100%) 1 głos[ów]

You may also like...

3 komentarze

  1. Kess67 napisał(a):

    Dzisiaj pierwszy dzień diety 🙂 Zakupy już zrobione, a teraz do dzieła. Muszę wytrzymać do końca.
    Mam tylko jeden problem, a mianowicie pracuję w godzinach nocnych i raczej nie wstaję o 8:00 rano.Czy godziny posiłków należy ściśle przestrzegać, czy nie ma to znaczenia? Nie chcę wszystkiego popsuć.

  2. Dorota78 napisał(a):

    Wszytko fajnie, ale jak przygotować befsztyk wołowy, czy np. kurczaka żeby było smacznie, a jednocześnie, żeby przestrzegać diety?

  3. Kuku napisał(a):

    Bardzo, bardzo interesujące. Godziny chyba zależą od codziennego trybu życia. Chodzi chyba głównie o to, żeby nie jeść tuż przed snem i zjeść śniadanie ~30 min po wstaniu, ale specjalistą nie jestem i też ciekawy jestem opinii. Możliwe, że jest to jeszcze jakoś połączone z regularnym trybem życia. Kurczaka osobiście bym ugotował, dla mnie mięsko, a dla reszty rosołek 🙂

Odpowiedz na „Kess67Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *