Ból kręgosłupa i utrata wagi

Witam

Trafiłem na Pani stronę internetową i postanowiłem napisać.Prosiłbym o poradę jak odpowiednio skonstruować posiłki aby zdrowo się odżywiać. Kilka danych: Mam 34 lata wzrost 171, waga 68kg. Chcę zejść na około 65-66kg. Nie mam ciężkiej pracy większość to siedzenie przed komputerem, generalnie tryb siedzący. Staram się chodzić na basen, z racji tego że mam problem z kręgosłupem (część lędźwiowa) sporty typu piłka nożna raczej odpadają. Wspomnę że byłem u dietetyczki która przepisała mi picie koktajlu herbalife ale raczej nie chcę tego robić. Proszę o poradę.

Witam
Z danych jakie Pan podał wynika, iż nie występuje u Pana nadwaga. Aby zrzucić 2-3 kg wystarczy ograniczyć tłuste potrawy słodycze oraz zwiększyć dzienną dawkę ruchu. Z pewnością nie musi Pan stosować drakońskich diet, czy suplementów dietetycznych.  Proszę pamiętać, iż zdrowe odżywianie to nawyk na całe życia, a  nie tylko chwilowy zryw. Dlatego też dieta, którą stosujemy powinna być tak ułożona, aby dostarczała naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych (białek, węglowodanów oraz tłuszczy).

Odrębną kwestią są bóle kręgosłupa występujące u Pana. Ich główną przyczyną jest prowadzony przez Pana siedzący tryb życia. Coraz częściej dolegliwości ze strony kręgosłupa odczuwają coraz to młodsze osoby. Proszę pomyśleć jeśli już w tym wieku występują u Pana dolegliwości  ze strony kręgosłupa, to co będzie za 5-10 lat?

Aktywność fizyczna korzystna dla kręgosłupa to przede wszystkim;

  • pływanie głównie stylem grzbietowym lub kraulem. Są to doskonałe ćwiczenia w odciążeniu, a więc najbezpieczniejsze dla naszych stawów. Należy jednak pamiętać, aby pływać regularnie 3-4 razy w tygodniu. Styl „żabką” powoduje pogłębienie lordozy lędźwiowej – nie jest najkorzystniejszy dla kręgosłupa. Szczególnie w przypadku dolegliwości ze strony kręgosłupa szyjnego oraz stawów kolanowych.
  • rower
  • strechnig – ćwiczenia rozciągające
  • ćwiczenia wzmacniające przede wszystkim mięśnie grzbietu, brzucha, pośladków.

Proszę zwracać również uwagę na;

  • ergonomie pracy przy komputerze
  • przerwy w pracy
  • prawidłowe podnoszenie ciężarów – zawsze poprzez ugięcie stawów kolanowych
  • materac na którym śpimy nie może być, ani za miękki, ani za twardy. Najkorzystniejsza pozycja snu; na plecach lub boku. W przypadków bólów krzyża możemy między nogi, lub pod kolana włożyć poduszeczkę – w tej pozycji głowa wraz z szyją ułożona jest w osi ciała.
  • w przypadku wystąpienia niepokojących objawów w postaci; silnego bólu utrzymującego się przez dłuższy okres czasu –  promieniującego często do kończyn dolnych, niedowładu bądź zaburzeń w oddawania moczu bądź kału –  należy niezwłocznie zgłosić się do specjalisty !!!

Pozdrawiam Iza

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

xxx
Zobacz też:
Facebook
Reklama
Miejsce na Twoją reklamę