Ból kręgosłupa, a otyłość: ćwiczenia na bolący kręgosłup

Dokuczliwy ból pleców

Moja historia odchudzania: ból kręgosłupa i nadwaga

Witam,
Trafiłem na Pani stronę internetową i postanowiłem napisać.Prosiłbym o poradę jak odpowiednio skonstruować posiłki aby zdrowo się odżywiać. Kilka danych: Mam 34 lata wzrost 171, waga 68 kg. Chcę zejść na około 65-66 kg. Nie mam ciężkiej pracy większość to siedzenie przed komputerem, generalnie tryb siedzący. Staram się chodzić na basen, z racji tego że mam problem z kręgosłupem (część lędźwiowa) sporty typu piłka nożna raczej odpadają. Wspomnę że byłem u dietetyczki która przepisała mi picie koktajlu herbalife ale raczej nie chcę tego robić. Proszę o poradę.

Witam, z danych jakie Pan podał wynika, iż nie występuje u Pana nadwaga. Aby zrzucić 2-3 kg wystarczy ograniczyć tłuste potrawy słodycze oraz zwiększyć dzienną dawkę ruchu. Z pewnością nie musi Pan stosować drakońskich diet, czy suplementów dietetycznych.  Proszę pamiętać, iż zdrowe odżywianie to nawyk na całe życia, a  nie tylko chwilowy zryw. Dlatego też dieta, którą stosujemy powinna być tak ułożona, aby dostarczała naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych (białek, węglowodanów oraz tłuszczy). Myślę, że w Pani wypadku byłaby najlepsza dieta śródziemnomorska. Nie jest to dieta rygorystyczna, a uzupełnia doskonale wszystkie straty witamin w naszym organizmie, które są spowodowane niewłaściwym żywieniem . Dużym atutem diety śródziemnomorskiej jest, to, że można ją kontynuować do końca życia bez szkody dla organizmu.

Odrębną kwestią są bóle kręgosłupa występujące u Pana. Ich główną przyczyną jest prowadzony przez Pana siedzący tryb życia. Coraz częściej dolegliwości ze strony kręgosłupa odczuwają coraz to młodsze osoby. Proszę pomyśleć jeśli już w tym wieku występują u Pana dolegliwości  ze strony kręgosłupa, to co będzie za 5-10 lat?

Aktywność fizyczna oraz ćwiczenia na bolący kręgosłup

  1. Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup – doskonałym ćwiczeniem na nasz kręgosłup jest pływanie. Woda sprawia, że ruch jaki wykonujemy przebiega w odciążeniu, a więc jest najbezpieczniejszym dla naszych stawów. Przy bólach kręgosłupa warto pływać głównie stylem grzbietowym lub kraulem . Należy jednak pamiętać, aby pływać regularnie 3-4 razy w tygodniu. Styl pływania”żabką” powoduje pogłębienie lordozy lędźwiowej – nie jest najkorzystniejszy dla kręgosłupa. Szczególnie w przypadku dolegliwości ze strony kręgosłupa szyjnego oraz stawów kolanowych.
  2. rower
  3. strechnig – ćwiczenia rozciągające
  4. ćwiczenia wzmacniające przede wszystkim mięśnie grzbietu, brzucha, pośladków

Ból kręgosłupa: co robić,  by uniknąć bólu pleców?

Gdy bolą Cię plecy, zwróć uwagę na;

  • ergonomie pracy przy komputerze
  • przerwy w pracy
  • prawidłowe podnoszenie ciężarów – zawsze poprzez ugięcie stawów kolanowych
  • materac na którym śpimy nie może być, ani za miękki, ani za twardy. Najkorzystniejsza pozycja snu; na plecach lub boku. W przypadków bólów krzyża możemy między nogi, lub pod kolana włożyć poduszeczkę – w tej pozycji głowa wraz z szyją ułożona jest w osi ciała.
  • w przypadku wystąpienia niepokojących objawów w postaci; silnego bólu pleców utrzymującego się przez dłuższy okres czasu –  promieniującego często do kończyn dolnych, niedowładu bądź zaburzeń w oddawania moczu bądź kału –  należy niezwłocznie zgłosić się do specjalisty !!!

Pozdrawiam Iza

Ból kręgosłupa, a otyłość: ćwiczenia na bolący kręgosłup
Oceń ten wpis

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *